Owoce sezonowe [luty]


Rozpoczynam nową serię na blogu- "Owoce sezonowe". Każdego miesiąca będziecie dostawali ode mnie listę owoców sezonowych, które warto wybierać. 
Dlaczego powinniśmy jeść sezonowo?
Po pierwsze chodzi tu o nasze zdrowie. Owoce sezonowe mają najwięcej witamin i wartości odżywczych, a także najmniej konserwantów i ulepszaczy. 
Po drugie każdy z nas wie jak smakują truskawki w czerwcu, a jak te kupione w grudniu w supermarkecie. Owoce są najsmaczniejsze, gdy jemy je w odpowiedniej porze roku.
Po trzecie jedzenie sezonowe jest tańsze. Zachowanie długiej trwałości owoców wiąże się z użyciem konserwantów, a co za tym idzie większych nakładów finansowych. 

Po jakie owoce warto sięgać w lutym?

Gruszki

Uwagę na ten owoc szczególnie powinny zwrócić osoby z chorą tarczycą, ponieważ zawiera on duże ilości jodu. Ponadto usprawnia pracę naszego mózgu, więc może być doskonałą przekąską w czasie pracy czy nauki. Gruszki zadbają też o tych wszystkich, którzy mają problem ze zbyt wysokim ciśnieniem.

Jabłka

Zawierają duże ilości błonnika, w związku z tym osoby, które chcą pozbyć się zbędnych kilogramów powinny zacząć zmiany w swojej diecie właśnie od wprowadzenia do swojego codziennego jadłospisu jabłek. Nie tam jakieś mleka kokosowe, czy nasiona chia, a nasze polskie proste jabłka. 


Cytrusy

To, co w lutym interesuje nas najbardziej, to wysoka zawartość witaminy C w owocach cytrusowych. Działa ona dobroczynnie na nasz układ odpornościowy. Jedząc cytrusy zmniejszamy ryzyko zimowych zachorowań, a jeżeli już nas złapie jakieś choróbsko, to witamina C pomaga nam w walce o powrót do zdrowia.

Banany

Mają szczególne znaczenie dla zachowania prawidłowego ciśnienia krwi, są wskazane dla osób, które zmagają się z nadciśnieniem. Banany zyskały dużą popularność jako posiłek potreningowy. Cukry zawarte w bananach szybko dodają energii. Ponadto zawierają witaminy C i E, które neutralizują wolne rodniki powstające podczas treningu.

Owoc kaki (persymona)

Kaki obniża poziom tzw. złego cholesterolu (LDL). Jest to także źródło witaminy A, która chroni nasz wzrok. Zapobiega powstawaniu chorób oczu takich jak zaćma czy jaskra, a także chroni przed utratą wzroku w starszym wieku. 

Granat

Znany jako owoc płodności i długowieczność. Poza tym działa łagodząco na objawy PMS i menopauzy. Spożywanie granatu przyspiesza gojenie się zmian trądzikowych, ma on bowiem działanie antybakteryjne i przeciwzapalne.


P.S. Przepis na to cudo ze zdjęcia, czyli pudding jaglany znajduje się TUTAJ

Komentarze

Popularne posty